Word nu een premium-lid en bespaar 10% op elke aankoop* Meer informatie

  • 10% op alle artikelen in de winkel*
  • Premium-aanbiedingen en reguliere voorverkoop
  • Members Only: Toegang tot exclusieve producten
  • 12 maanden voor 9,99 €*
1546

X-BIONISCH: IN HET BEGIN WAS DE SOK

Het begon allemaal in 1996, toen Bodo Lambertz Marco Redini, de directeur van een kleine Italiaanse sokkenfabrikant, ontmoette. Redini klaagt over zijn leed over de dumpingprijzen van de concurrentie en vraagt Lambertz om hulp. Lambertz, die onder zijn teken als adviseur optreedt, stemt er uiteindelijk mee in Redini ook te steunen. Maar niet met een "gewone" reclamecampagne. In plaats daarvan richtte hij in 1997 het bedrijf X-Technology Swiss Research op.

Door de oprichting van de merken X-Socks en X-Bionic wordt het assortiment uitgebreider en worden de producten steeds innovatiever. Naast sokken wordt functionele kleding voor andere lichaamsdelen toegevoegd - panty's, basislagen, T-shirts, compressiekleding. Het productassortiment van X-Bionic omvat nu ongeveer 300 producten. De nadruk ligt altijd op vocht- en temperatuurbeheersing, waardoor sporters hun prestaties moeten kunnen verbeteren.

X-BIONISCHE AANBIEDINGEN: DA VINCI VAN FUNCTIONELE KLEDING

Innovatie, onderzoek en ontwikkeling hebben vanaf het begin de eerste viool gespeeld in het Zwitserse bedrijf. X-Bionic heeft al zo'n 40 miljoen euro geïnvesteerd in zijn bedrijfsgeschiedenis om nieuwe technologieën klaar te maken voor de markt. 788 patenten wereldwijd staan op de creditzijde. "Vanuit technologisch oogpunt is ons merk meer thuis in de luchtvaartindustrie dan in de wereld van de sportkleding", beschrijft X-Bionic zichzelf treffend. De natuur en de bionica, die natuurfenomenen omzetten in technologie, zijn altijd de bron van ideeën voor nieuwe ontwikkelingen. Deze steeds populairder wordende aanpak leidt vaak tot een onconventionele implementatie. Bijvoorbeeld het 3D-Bionic Sphere System, de belangrijkste technologie van X-Bionic. Het is ontworpen om de lichaamstemperatuur van de sporter te allen tijde op 37 graden Celsius te houden en dus zo hoog mogelijk te houden.

De truc erachter: Tijdens stress en zweten komt er slechts zoveel zweet vrij als nodig is, zodat er altijd een koelfilm van vocht op de huid achterblijft. Een volledig droge huid moet uitdrukkelijk worden vermeden onder stress. Tijdens rustperiodes wordt de koelfunctie echter onderbroken en speciale luchtkamers in het weefsel zorgen voor een isolerend effect. Deze en andere geavanceerde technologieën hebben X-Bionic in de loop der jaren een vooraanstaande positie in de sportartikelenindustrie opgeleverd, ook al is oprichter Bodo Lambertz nu alleen nog maar actief als adviseur binnen het bedrijf. Begin 2019 werd bekend dat hij zijn bedrijf had verkocht en zich op nieuwe projecten richtte.

BIJ EEN GLANCE

  • Oprichtingsjaar: 1997
  • Grondleggers: Prof. Bodo W. Lambertz
  • Vennootschappelijk Zeeat: Wollerau (Zwitserland)
  • Aantal Medewerkers: 30 (Zwitserland); Plus Ongeveer 1000 (Productie In Italië En Portugal)
  • Jaaromzet: ongeveer 100 miljoen euro
  • Website: x-bionic.com
  • Sporten: Outdoor, Wintersport, Fiets, Tennis, Running

3 GOEDE REDENEN VOOR X-BIONIC

  • Techniek: In één enkel X-Bionic-kledingstuk zorgen tot 12 patenten voor optimale prestaties.
  • Eigen Productie: X-Bionic ontwikkelt, ontwerpt en produceert zijn collecties volledig in Europa.
  • Onderscheidingen: X-Bionic heeft al meer dan 400 internationale prijzen ontvangen voor innovatie en kwaliteit.

X-BIONISCHE VERKOOP IN DE KELLER SPORTWINKEL VAN HET MERK KELLER

X-Bionic heeft zich ten doel gesteld om de prestaties van sporters te optimaliseren - en is niet beperkt tot één sport. In de X-Bionic Shop van Keller Sports vindt u veelzijdig en hoogwaardig functioneel ondergoed en sportkleding voor hardlopen, fietsen en tennis, maar ook voor wintersport en outdoor. In detail, dit zijn sportsokken, panty's, panty's, baselayers, skischoenen en ook jassen die u kunt vinden in de X-Bionic Sale. De locaties voor X-Bionic producten? Helling, paden, asfalt, hal - en overal waar u kunt sporten.

X-BIONISCH ONLINE: GEMAAKT IN EUROPA

X-Bionic heeft altijd gestaan voor de beste kwaliteit en enorme innovatie. Om deze consequent te kunnen garanderen, is het bedrijf afhankelijk van korte productieroutes. Dit is volgens de onderneming een doorslaggevend voordeel, vooral bij de productontwikkeling. Het is niet meer dan logisch dat de gehele X-Bionic collectie in Europa wordt ontwikkeld en geproduceerd. En het bedrijf gaat nu nog verder om de prestatielimieten van atleten te verhogen: in 2018 is de X-Bionic Future Factory in Noord-Italië begonnen met haar werk. In het kader van het X-Bionic Individual programma wordt hier individueel aangepaste en op maat gemaakte functionele kleding voor professionals en natuurlijk ambitieuze hobbysporters geproduceerd. Het spreekt voor zich dat de bevindingen van dit individuele programma ook zullen worden meegenomen in de ontwikkeling van nieuwe producten.

X-BIONISCHE WINKEL - BRUINACHTIG TOEPASSINGSGEBIED

Sinds de oprichting van het bedrijf hebben professionals uit verschillende disciplines vertrouwd op de technische vaardigheden van het Zwitserse bedrijf. Het Zwitserse nationale skiteam zal er onder andere bij zijn. Maar ook de voormalige Ironman Europees kampioen Timo Bracht - die nog steeds direct betrokken is bij de productontwikkeling en een beslissende rol heeft gespeeld in de ontwikkeling van X-Bionic Individual. Professionals en ambitieuze hobbysporters kunnen nu bij de Zwitserse functionele kledingfabrikant hun individuele sportkleding volledig op maat laten maken om er nog meer uit te halen. In samenwerking met de luxe sportautofabrikant Lamborghini en het cultmotormerk Harley Davidson verkoopt X-Bionic ook functionele collecties die motorsportharten sneller doen kloppen.

MIS HET NIET!

Schrijf u nu in voor de nieuwsbrief en ontvang een kortingsbon van €10*, en ontvang regelmatig e-mails van ons met exclusieve aanbiedingen en pre-sales.

Voornaam (optioneel)
Achternaam (optioneel)

Dank u!

Activeer je abonnement door op de link in de e-mail die we je zojuist hebben toegestuurd te klikken.