Word nu een premium-lid en bespaar 10% op elke aankoop* Meer informatie

  • 10% op alle artikelen in de winkel*
  • Premium-aanbiedingen en reguliere voorverkoop
  • Members Only: Toegang tot exclusieve producten
  • 12 maanden voor 9,99 €*
2039

TIMBERLAND: DE EERSTE WATERDICHTE LEDEREN LAARS

Sidney Swartz had het gewoon kunnen opgeven toen hij werkte aan een nieuwe laars voor de Abington Shoe Company, waarin zijn vader Nathan in 1952 voor het eerst een aandeel verwierf. Zijn idee leek hem natuurlijk duidelijk en in eerste instantie leidde het alleen maar tot scepsis bij zijn toehoorders: "Het produceren van een waterdichte leren laars leek hem belachelijk", herinnert Swartz zich. "Niemand dacht dat het helemaal niet logisch zou zijn." Maar opgeven was uitgesloten, Swartz ging verder.

De arbeiders van New England zouden eindelijk de juiste laarzen moeten krijgen voor zware buitenbanen. Daarom verzamelde hij de beste materialen, gebruikte hij hoogwaardig nubuckleder, gelijmde zool en bovenkant - een unieke methode uit 1973 - en verzegelde hij de naden. 39 onderdelen en 80 stappen later had Swartz wat hij wilde: De beroemde Timberland laars, tot op de dag van vandaag bekend als de Yellow Boot. De eerste waterdichte leren laars, die een synoniem werd, Sidney Swartz's baanbrekende succes leidde ertoe dat het bedrijf werd omgedoopt tot The Timberland Company.

TIMBERLAND - BUITEN, LEVENSSTIJL

Buiten en functie waren één ding, mode en lifestyle het andere. Dankzij het stijlvolle en tijdloze design heeft de Yellow Boot zich in de loop der jaren ontwikkeld tot een icoon in de mode- en muziekwereld, die acteurs op de rode loper en muzikanten begeleidt bij hun optredens. Timberland heeft vorm gegeven aan de atletische trend en is tegelijkertijd een traditionele pionier. Niet alleen stelde de Yellow Boot functionele normen, maar het gebruik van logo's op schoenen was in de jaren '70 niet wijdverbreid. In plaats van het onopvallend binnenin te plaatsen, zoals andere fabrikanten, drukte Schwartz het iconische Timberland logo op de buitenkant van zijn laarzen. Het merk en de schoen moeten dus nog meer bekendheid krijgen. Een geniale slag met effect.

Timberland heeft zich vandaag de dag niet minder tot doel gesteld dan het meest duurzame outdoor merk ter wereld te worden. De schoenen- en kledingfabrikant wil niet alleen hoogwaardige producten produceren voor een reis naar de natuur, maar wil zich tegelijkertijd richten op de bescherming van het milieu. Timberland's to-do-lijst wordt dan ook prominent geleid door een zo duurzaam mogelijke productie. Sinds 2001 heeft het bedrijf ook 8,7 miljoen bomen geplant en meer dan 233 miljoen plastic flessen in zijn schoenen verwerkt. Recycling voor de buitensport, die in de toekomst zal worden geïntensiveerd: Kleding moet zo snel mogelijk uitsluitend van biologisch katoen worden gemaakt en elke schoen moet voor honderd procent uit gerecycled, organisch of hernieuwbaar materiaal bestaan. Daarom kunt u de Timberland Laarzen voor mannen en vrouwen met een zuiver geweten kopen.

BIJ EEN GLANCE

  • Oprichtingsjaar: 1952
  • Grondleggers: Nathan Swartz
  • Vennootschappelijk Zeeat: Stratham, New Hampshire
  • Aantal Medewerkers: Meer Dan 5.500
  • Jaaromzet: meer dan 1,5 miljard euro
  • Website: timberland.de
  • Sporten: Outdoor

3 GOEDE REDENEN VOOR TIMBERLAND

  • Milieuzorg: Timberland ondersteunt intensief vergroenings- en herbebossingsprogramma's.
  • Billijkheid: Timberland garandeert eerlijke werkomstandigheden zonder discriminatie - ook voor haar leveranciers.
  • Onderscheidingen: In 2017 werd Timberland uitgeroepen tot een van de meest ethische bedrijven ter wereld.

DUURZAAMHEID ONTMOET INNOVATIE

Innovatie en milieubescherming. Milieubescherming en innovatie. Een onafscheidelijk duo voor Timberland. Daarom zijn de nieuwe ontwikkelingen en hightech innovaties van het bedrijf nooit ten koste gegaan van de bescherming van het milieu. Dempingtechnologieën zoals AeroCore maken actieve energieterugwinning mogelijk als je in de stad of in de bergen bent.

Het Defender Repellent System verdedigt zich met succes tegen vlekken en vuil - en Timberland producten missen ook nooit een blik. Daarom vindt u bij Keller Sports Timberland schoenen voor elke situatie. De toevallige hobbel op koudere dagen? Timberland laarzen, in het bijzonder de Yellow Boots genaamd 6-inch laarzen vandaag de dag, zijn uw keuze. Is het meer casual? Timberland's ontspannen levensstijl en sneaker modellen bieden het juiste antwoord, zijn stijlvol in de stad en praktisch voor boswandelingen.

LIEVELING VAN HIGH-FASHION

Om alleen voor arbeiders gereserveerd te zijn, zou Timberland's Yellow Boot nooit recht hebben gedaan aan Timberland's Yellow Boot. Te veel stijl, te veel individualiteit. De ingetogen oker kan zo goed worden gecombineerd dat de boot ook fashionista's en echte supersterren van de popcultuur op hun reizen kan vergezellen. In de jaren negentig ontdekten hiphopartiesten als de Wu-Tang Clan of Jay-Z de laars voor zichzelf. Producent Timbaland noemde zichzelf zelfs naar het cultmerk. Tegenwoordig dragen showbizsterren zoals Rihanna of Kanye West de 6-inch boot en zelfs de catwalks van de modemetropolen zijn bedekt met de laars van de voormalige werknemer. Outdoor meets high fashion - Timberland brengt zijn speerpunt dienovereenkomstig slim op de markt. Oker verandert snel in zwart, grijs of zelfs roze - de bijpassende kleur die u nodig heeft voor uw stijlvolle uitstraling is snel gevonden. Zo draagt u enerzijds een groot deel van de buitenchique mee voor een wandeling, anderzijds bent u goed voorbereid op uitstapjes in het terrein.

TIMBERLAND: MOED TOT MAATSCHAPPELIJK ENGAGEMENT

Timberland maakt van duurzaamheid een eenheid en voegt maatschappelijk engagement toe aan de bescherming van het milieu. In het kader van het Path of Service programma kunnen werknemers jaarlijks 40 uur van hun normale werktijd gebruiken voor liefdadigheidsdoeleinden. Hier de hulp bij de herprofilering van een school of de tijdelijke hulp in een welzijnskeuken, daar de aanleg van buurtuinen en de aanleg van nieuwe wandelpaden. Timberland moedigt haar medewerkers voortdurend aan om maatschappelijk betrokken te zijn en goed te doen voor de gemeenschap - en de medewerkers maken van deze mogelijkheid gebruik. In 2015 hadden de medewerkers al een miljoen uur besteed aan maatschappelijke dienstverlening.

MIS HET NIET!

Schrijf u nu in voor de nieuwsbrief en ontvang een kortingsbon van €10*, en ontvang regelmatig e-mails van ons met exclusieve aanbiedingen en pre-sales.

Voornaam (optioneel)
Achternaam (optioneel)

Dank u!

Activeer je abonnement door op de link in de e-mail die we je zojuist hebben toegestuurd te klikken.