Word nu een premium-lid en bespaar 10% op elke aankoop* Meer informatie
De kortingscode is naar het klembord gekopieerd.
314
NIKE

Nike

NIKE - VAN HARDLOOPSCHOEN TOT WERELDWIJDE REUS

In het begin was de loopschoen. Eindelijk moest het precies voldoen aan de behoeften van lopers en topsporters. Eindelijk moet het comfortabel zijn, ondersteuning bieden op alle oppervlakken en de beste voorwaarden scheppen voor een succesvolle run. Bill Bowerman kende de vereisten. Immers, als atletiekcoach aan de Universiteit van Oregon had hij al talloze atleten gecoacht en was hij getuige van hun strijd met vrij bescheiden schoeisel van dichtbij.

Daarom werkte hij samen met de Japanse fabrikant Onitsuka Tiger en richtte hij in 1964 uiteindelijk samen met Phil Knight Blue Ribbon Sports op. Dit was de eerste stap. De volgende volgde in het begin van de jaren zeventig. De eerste Bowerman en Knight hernoemde hun bedrijf in 1971 en gaf het de naam van de Griekse godin van de overwinning: NIKE werd geboren - en een jaar later, net op tijd voor de Olympische Spelen in München, publiceerde de Cortez, die een typisch product voor het bedrijf uit Oregon zou worden.

IN EEN OOGOPSLAG

  • Opgericht: 1964 als Blue Ribbon Sports, vanaf 1971 Nike Inc.
  • Oprichters van het bedrijf: Bill Bowerman en Phil Knight.
  • Hoofdkantoor: Beaverton (Oregon), Verenigde Staten van Amerika
  • Aantal medewerkers: meer dan 75.000
  • Jaaromzet: meer dan 34 miljard EUR per jaar
  • Webseite: nike.com
  • Sportarten: Running, Training, Tennis

GOEDE REDENEN VOOR NIKE

  • Prijzen: Volgens FORTUNE magazine is NIKE al jaren een van de 100 beste werkgevers in de USA.
  • Milieubescherming: NIKE zet zich in voor duurzaamheid. Om dit te bereiken, wil het bedrijf zich volledig richten op hernieuwbare energieën.
  • Eerlijkheid: Gelijke kansen voor iedereen: Het EQUALITEIT-initiatief is bedoeld om de overdracht van waarden zoals eerlijkheid en respect van sport naar het dagelijks leven aan te moedigen.

POPULAIRE NIKE SERIE

NIKE AANBIEDINGEN: VAN SWOOSH TOT JORDAN NAAR DE TOP

Phil Knight had duidelijk goed onderzoek gedaan. Voor zijn afstudeerscriptie was de econoom op zoek naar een strategie om de almacht van adidas en PUMA op de Amerikaanse sportartikelenmarkt te doorbreken. Eén factor: het logo. Ontworpen in 1971 door grafisch ontwerpstudent Carolyn Davidson voor een ongelooflijke $35, is de legendarische Swoosh nu een van 's werelds bekendste merken. Daarnaast waren er pakkende slogans als "Just do it", die wereldwijd al generaties lang doorklinken. En last but not least, een sensationele vaardigheid voor de meest opwindende getuigenissen in de wereld van de sport.

Al in 1984 tekende NIKE Michael Jordan, een basketbalspeler die op dat moment nog vrij onbekend was op internationaal niveau. De Nike-Jordan samenwerking blies snel al het vergelijkbare op. Een eigen schoen. Een slimme marketingcampagne. Gekke verkoopcijfers. Het creëren van een eigen merk. Jordanië klom vervolgens naar een nooit eerder door een atleet geziene hoogte en werd de beroemdste atleet ter wereld. Op deze manier heeft hij gewoon NIKE op zijn rug gezeten. Atletiek, hardloopschoenen en basketbal maakten de weg vrij. Dit werd gevolgd door de hele wereld van sport en lifestyle.

VAN DE NIKE SHOP NAAR DE STERREN

"Er is geen kunst zonder strijd', zei Phil Knight, medeoprichter Phil Knight ooit. Houding. Mantra. Maxime. Een motto dat NIKE eind jaren tachtig al op de troon van de sportartikelenfabrikanten had gezet. Een filosofie die het bedrijf door alle tijdperken heen heeft nagestreefd met de Swoosh. Al meer dan 20 jaar speelt het Braziliaanse nationale voetbalteam alleen nog maar in NIKE. Met Serena Williams en Rafael Nadal, twee levende tennislegendes in NIKE, schieten twee levende tennislegendes in NIKE de ballen rond de oren van hun tegenstanders op de banen in het centrum van de wereld.

De samenwerking met de NBA werd in 2017 hervat. Met LeBron James, versiert de onbetwiste opvolger van JordaniÃ" zich met de swoosh, draagt popster Justin Timberlake JordaniÃ" en het manierpictogram Virgil Abloh creëerde enkele van de meest gebegeerde sneakers van de laatste jaren met zijn Onbepaalde creaties van Nike Off-White. Altijd een stap verder dan andere. NIKE producten staan voor innovatie, stijl en speciale technologieën. Drie kenmerken die kunnen worden geïntegreerd in zowel het dagelijkse sportprogramma als het stijlvolle dagelijkse leven. Vrijwel geen enkel ander merk staat meer voor sportbeoefening.

AIRMAX. ZOOM. VLIEGBREIEN - TECHNOLOGIEËN VOOR PRESTATIEVERMOGEN

Een belangrijke stap in de richting van street style werd al eind jaren '80 gezet, toen NIKE nog een stap verder dacht over de manier waarop de luchtdemping in sneakers werd aangepakt. Op de hiel van de Air Max One, ontworpen door designerlegende Tinker Hatfield, verscheen voor het eerst een zichtbaar luchtkussen. De Air Max demping was geboren. NIKE heeft hiermee een soort schoen gecreëerd die het nodige comfort zou bieden in de sport, het rennen en het dagelijks leven - en zo de aanspraak van NIKES op zijn producten precies op de juiste plaats zou brengen.

De focus ligt op de behoeften van zowel topsporters als recreatieve sporters en lifestyle-liefhebbers. Dempers zoals Air Max of NIKE Zoom zijn even comfortabel als prestatie-ondersteunend. Casual T-shirt, short, hoodie of trui ontwerpen worden gecombineerd met innovatieve materialen zoals Dri-FIT. Het is gemaakt van microvezels en polyester en voert transpiratievocht af van de huid.

Technologieën zoals Flyknit of Free worden ook gebruikt om het loopgevoel en comfort te verbeteren. Ze stellen je in staat om de heetste hoeken van Londen, Barcelona of New York te verkennen en ze helpen je ook om meer comfort en prestaties uit je sport te halen. Een mix die NIKE definieert. Het bevordert innovatie, creëert functionele kleding voor meer en meer sporten van allerlei aard, outdooractiviteiten en vestigt straatstijlklassiekers. Vind je favoriete sportkleding in de NIKE Online Store bij Keller Sports!

MIS HET NIET!

Schrijf u nu in voor de nieuwsbrief en ontvang een kortingsbon van €10*, en ontvang regelmatig e-mails van ons met exclusieve aanbiedingen en pre-sales.

Voornaam (optioneel)
Achternaam (optioneel)

Dank u!

Activeer je abonnement door op de link in de e-mail die we je zojuist hebben toegestuurd te klikken.