Word nu een premium-lid en bespaar 10% op elke aankoop* Meer informatie

  • 10% op alle artikelen in de winkel*
  • Premium-aanbiedingen en reguliere voorverkoop
  • Members Only: Toegang tot exclusieve producten
  • 12 maanden voor 9,99 €*
1589

WAS IN HET BEGIN EEN SCHOEN....

Wat begon als een kleine schoenmakerswinkel aan de voet van de Dolomieten is nu uitgegroeid tot een wereldwijd opererende en producerende onderneming. In 1928 richt Narciso Delladio zijn bedrijf op, dat nu wordt geleid door zijn familie in de vierde generatie. Delladio produceert in eerste instantie werkschoenen voor boeren en boswachters in Fassa en Val di Fiemme. Steile hellingen, hoge bergen, een ruw klimaat - de schoenen moeten al deze eisen kunnen weerstaan. En dat is tot op de dag van vandaag niet veranderd.

LA SPORTIVA - ONTWIKKELING

Na de Tweede Wereldoorlog onderkende Delladio al vroeg het potentieel en de markt voor sportklimschoenen. Om dit duidelijk te maken aan de klant en om zich te onderscheiden van andere schoenmakers, noemt hij zijn bedrijf nu "La Calzoleria Sportiva", de sportieve schoenenwerkplaats. Na enige tijd valt de Calzoleria uit en is de huidige bedrijfsnaam La Sportiva geboren. Delladio's ervaring en vaardigheden als schumacher werden al snel bekend tot ver buiten de grenzen van het dal en de supraregionale opkomst van zijn bedrijf, dat altijd gedreven werd door ondernemingsgeest en innovatiekracht.

Naarmate het skiën in de jaren '50 steeds populairder werd, begon La Sportiva skischoenen te produceren, maar in de jaren '70, toen plastic de markt begon te domineren, begon het zich weer te richten op bergschoenen. In de loop der decennia heeft La Sportiva haar producten verder ontwikkeld volgens het bedrijfsmotto: Innovatie door passie. Het zijn vaak details zoals het vetersysteem of een nieuwe zoolconstructie die de producten net dat beetje beter maken. De Italianen zetten met hun producten en ontwikkelingen van La Sportiva de toon voor een revolutie in de bergsportindustrie.

In de jaren '80 speelde het familiebedrijf bijvoorbeeld een beslissende rol in de ontwikkeling van de moderne klimschoen zoals we die vandaag de dag in klimhallen en op de rotsen van de wereld zien. Het in Trentino gevestigde bedrijf ontwikkelt zich zo tot een van de toonaangevende bergsportmerken, vooral op het gebied van klimmen en bergbeklimmen. Sinds de jaren 2000 is het assortiment uitgebreid. Toerski's, skischoenen, wandelschoenen, wandelschoenen en outdoorkleding zijn nu ook voorzien van het logo met de top en de zon. En ook zij zijn gepeperd met de nieuwste technologieën: zowel de door La Sportiva zelf ontwikkelde technologieën als de partnertechnologieën.

BIJ EEN GLANCE

  • Oprichtingsjaar: 1928
  • Grondleggers: narciso Delladio
  • Vennootschappelijk Zeeat: Ziano di Fiemme (Trento Provincie, Zuid-Tirol), Italië
  • Aantal Medewerkers: Ongeveer 300
  • Jaaromzet: EUR 100 miljoen
  • Website: lasportiva.com
  • Sporten: Outdoor, Running, Wintersport

3 GOEDE REDENEN VOOR LA SPORTIVA

  • Techniek: La Sportiva investeert ongeveer vier procent van haar jaaromzet in de ontwikkeling van nieuwe technologieën.
  • Professionele Input: Voor producten die in de praktijk werken: Professionele atleten leveren input voor productontwikkeling.
  • Milieuzorg: Het familiebedrijf zorgt ervoor dat de productie zo rechtvaardig en zuinig mogelijk is.

LA SPORTIVA SCHOENEN BIJ KELLER SPORTSCHOENEN

De nieuwste technologieën vindt u ook in de trail loop- en wandelschoenen van La Sportiva in de online shop van Keller Sports. Het Impact Break System, bijvoorbeeld, is een speciale opstelling van puistjes op de zool. Dit zorgt voor een optimale demping en een hoge functionaliteit bij het klimmen en dalen of op natte wegen. Voor alle wandelaars biedt het 3-D flexsysteem een zo groot mogelijk contact met de zool en garandeert zo een optimale grip.

TOPSPORTERS IN HET LA SPORTIVA TEAM

Dat La Sportiva veel goed doet blijkt niet alleen uit de jaaromzet van meer dan 100 miljoen euro en de vele prijzen (waaronder ISPO Awards, Outdoor Industry Awards). Nee, zelfs de professionals die La Sportiva producten gebruiken kunnen trots zijn. Onder andere de beste klimmer ter wereld, Adam Ondra - hij was de eerste die de "Silence", momenteel de best gewaardeerde klimroute ter wereld, beklom - en de pas gekroonde Oscarwinnaar Alex Honnold behoren tot de atleten van La Sportiva.

De film over zijn vrije solo beklimming van de "Freerider"-route op El Capitan werd in 2019 bekroond met de beste documentairefilm. Sinds 2018 is La Sportiva de titelsponsor van de Lavaredo Ultratrail in de Dolomieten voor de komende drie jaar - de jaren daarvoor was The North Face de hoofdsponsor van het parcours met 120 km afstand en meer dan 5.800 meter hoogteverschil.

LA SPORTIVA BIJ KELLERSPORTEN

De bergen staan altijd centraal in het assortiment van La Sportiva, niet alleen bij de ontwikkeling van nieuwe topproducten, maar ook bij de productie ervan. Het behoud van de natuur is een centrale zorg van de outdoorfabrikant. La Sportiva zet zich daarom in voor een grondstofbesparende productie, neemt deel aan het PFC Free programma en recycleert meer dan 50 procent van haar productieafval. La Sportiva is een bedrijf met een geïntegreerd managementsysteem, gecertificeerd volgens DNV: ISO 9001/2000 en ISO 14001, en sommige producten zijn Bluesign gecertificeerd.

MIS HET NIET!

Schrijf u nu in voor de nieuwsbrief en ontvang een kortingsbon van €10*, en ontvang regelmatig e-mails van ons met exclusieve aanbiedingen en pre-sales.

Voornaam (optioneel)
Achternaam (optioneel)

Dank u!

Activeer je abonnement door op de link in de e-mail die we je zojuist hebben toegestuurd te klikken.