Word nu een premium-lid en bespaar 10% op elke aankoop* Meer informatie

  • 10% op alle artikelen in de winkel*
  • Premium-aanbiedingen en reguliere voorverkoop
  • Members Only: Toegang tot exclusieve producten
  • 12 maanden voor 9,99 €*
1120
J.LINDEBERG

DE AVANT-GARDE VAN DE SPORTMANIER

Johan Lindeberg draagt nog steeds zijn oorspronkelijke intentie als creatief directeur bij aan de ontwikkeling van de kleding van zijn merk. J.Lindeberg sportkleding is nu een van 's werelds meest exclusieve producten voor de piste, golfbaan, fitness en berg. Johan Lindeberg was al voor de oprichting van zijn bedrijf actief in de modebranche en was daarom goed bekend met de eisen van de branche. Met zijn eigen merk wilde hij zijn creatieve ideeën in de praktijk brengen en zijn eigen identiteit tussen mode en sport creëren. De Zweedse ontwerpen zijn van meet af aan eenvoudig, klassiek en rechttoe rechtaan - en altijd met een atletisch tintje.

Voor de kleurnuances, snitten en pasvormen richt Lindeberg zich onder andere op de revolutionaire creaties van de Franse modeontwerper Hedi Slimane, die strak zittende broeken, shirts en jassen in de modewereld introduceerde. Bijvoorbeeld, skibroeken, jassen en functionele shirts van J.Lindeberg onderstrepen de figuur. Naast de collecties voor diverse sporten creëert het label ook mode voor het dagelijks leven, zoals jeans, schoenen en accessoires. De oprichter had al zijn eerste twee winkels geopend in Stockholm (J.Lindeberg Flagship Store) en New York op hetzelfde moment.

SPORTS

Het designconcept van het Zweedse merk is gebaseerd op lifestyle-invloeden. De presentatie van de eerste collectie op de New York Fashion Week in 1997 toonde al de modieuze intuïtie. Omdat Lindeberg zelf een actieve sportman was en zeer geïnteresseerd in professionele competities, werd hij ook geïnspireerd door sportieve invloeden en creëerde hij de eerste sportkleding die elementen van de high fashion industrie bevatte. Deze benadering is belangrijk, omdat veel makers van sportmodes precies het tegenovergestelde doen: Voormalige topsporters ontwerpen kleding vaak vanuit het oogpunt van functionaliteit. Dit geldt ook voor de producten van Lindeberg.

BIJ EEN GLANCE

  • Oprichtingsjaar: 1996
  • Grondleggers: Johan Lindeberg
  • Vennootschappelijk Zeeat: Stockholm
  • Aantal Medewerkers: 100-250
  • Jaaromzet: EUR 50 miljoen ongeveer
  • Website: jlindeberg.com
  • Sporten: Wintersport, Training, Outdoor, Running, Fiets

3 GOEDE REDENEN VOOR J.LINDEBERG

  • Multifunctionaliteit: Dit is waar high-fashion elementen samenkomen met een sportieve functie.
  • Onderscheidingen: ontwerpen
  • Milieuzorg: J.Lindeberg staat voor een zorgvuldige selectie van grondstoffen zonder kwaliteitsvlekken.

TECHNOLOGIEËN VOOR SPORTERS

De producten zijn zo functioneel als het gebruik ervan vereist. Skijassen en skibroeken overtuigen door hun hoge weersbestendigheid, warmte-isolatie en beschermende reflectoren. De respectievelijke materialen worden getest op robuustheid en verwerkt tot sportief-agile pasvormen. Functionele details zorgen voor individueel instelbaar draagcomfort en betrouwbare bescherming op de berg, op de piste en in de sportschool. Fietskleding wordt ook gemaakt onder het motto "Fashion meets Function", zoals de opvallende grafische prints op ademend, vochtgeleidend en elastisch materiaal bewijzen.

OVERTUIGEND GOED

Talrijke onderscheidingen voor design en functie tonen aan dat het label zich sinds zijn oprichting met succes verder heeft ontwikkeld en altijd overtuigend is met innovatieve innovaties. De eerste prijs was "Designer van het jaar" van de Zweedse Elle in 1999. In 2000 volgde de "Guldknappen", kort daarna breidde het bedrijf zich uit naar Los Angeles, Tokio en Yokohama.

In 2002 waren er wereldwijd al 500 vestigingen. Beroemdheden droegen al Lindeberg mode in de vroege jaren 2000, waaronder zanger Bono van U2, Justin Timberlake, Brad Pitt, Ashton Kutcher, Jane's Addiction en The Killers. De bekende Zweedse freestyle skiër Jon Olsson kon worden gewonnen als reclamemedium voor de J.Lindeberg skikleding. Vanwege deze collectie kreeg het modelabel een prijs als "Nieuwkomer van het jaar" op de Duitse ISPO beurs. In 2012 werd J.Lindeberg door GQ Magazine uitgeroepen tot "beste nieuwe herenmodeontwerper".

MIS HET NIET!

Schrijf u nu in voor de nieuwsbrief en ontvang een kortingsbon van €10*, en ontvang regelmatig e-mails van ons met exclusieve aanbiedingen en pre-sales.

Voornaam (optioneel)
Achternaam (optioneel)

Dank u!

Activeer je abonnement door op de link in de e-mail die we je zojuist hebben toegestuurd te klikken.