Word nu een premium-lid en bespaar 10% op elke aankoop* Meer informatie

  • 10% op alle artikelen in de winkel*
  • Premium-aanbiedingen en reguliere voorverkoop
  • Members Only: Toegang tot exclusieve producten
  • 12 maanden voor 9,99 €*
1950

ÅKE NORDIN - THUIS IN DE NATUUR

Åke Nordin werd in 1936 geboren aan de Zweedse hoge kust in Örnsköldsvik, waar glooiende heuvels worden afgewisseld met diepe bossen en beschutte baaien. Jong en nieuwsgierig ontdekte hij elke dag opnieuw de wereld van Zweden. Het leven, één avontuur voor hem. Zijn avontuur. Tijdens zijn tochten door de natuur ontwikkelde hij de ideeën die zijn buitenreizen gemakkelijker zouden maken. Dus vroeg hij zich af hoe je een rugzak kon ontwerpen die voldoende uitrusting kon vasthouden, maar ook comfortabel was om te dragen. Hij ging in de kelder zitten, bij de naaimachine van zijn moeder en gebruikte het gereedschap van zijn vader. Het eerste prototype: een rugzak met een houten frame.

FJÄLLRÄVEN - OPLOSSINGEN IN UW BAGAGE

In 1960, tien jaar later, richtte Åke Nordin in deze kelder zijn bedrijf Fjällräven op. Het eerste product van Fjällräven - Zweeds voor poolvos, dat ook te vinden is in het logo van Fjällräven - is natuurlijk een rugzak. In plaats van hout gebruikte Nordin nu een aluminium frame, maar de rugzakken lagen ver van het einde van de vlaggenstok. Åke Nordin is nooit gestopt. Hij zocht naar oplossingen waar de natuur hem voor problemen had gesteld. Tenten, slaapzakken, jassen, jassen, broeken: Fjällräven producten moeten bestand zijn tegen alle weersomstandigheden. Het was de tijd, de jaren zestig en zeventig, waarin echte klassiekers ontstonden: De Groenlandse jas, bijvoorbeeld, is vandaag de dag nog steeds uw metgezel in de natuur en in de stad. Het was ook de tijd dat Fjällrävens beroemdste product op de markt kwam, de nu legendarische Kånken-rugzak, vandaag de dag de best verkochte rugzak ter wereld. Åke Nordin heeft de wereld veroverd van de Zweedse hoge kust. Tot zijn dood in 2013 heeft hij gevochten om mens en natuur in harmonie te brengen. In 2005 vervulde hij een droom toen hij de Fjällräven Classic lanceerde, een 110 kilometer lange tocht door Zweeds Lapland.

BIJ EEN GLANCE

  • Oprichtingsjaar: 1960
  • Grondleggers: Åke Nordin
  • Vennootschappelijk Zeeat: Örnsköldsvik, Zweden
  • Aantal Medewerkers: Meer Dan 2.000 Medewerkers
  • Jaaromzet: meer dan 5 miljard SEK
  • Website: fjallraven.com
  • Sporten: Outdoor

3 GOEDE REDENEN VOOR FJÄLLRÄVEN

  • Billijkheid: Sinds 2014 gebruikt Fjällräven alleen nog maar traceerbaar materiaal ten behoeve van de ganzen.
  • Milieuzorg: Gemakkelijk te recyclen: Fjällräven probeert slechts één of twee materialen te gebruiken in haar producten.
  • Techniek: Gemakkelijk te recyclen: Fjällräven probeert slechts één of twee materialen te gebruiken in haar producten.

FJÄLLRÄVEN AANBIEDINGEN BIJ KELLER SPORTEN

Bij Keller Sports vindt u de beste selectie van Fjällräven producten: hoogwaardige rugzakken zoals de legendarische Fjällräven Kånken, modieuze en praktische tassen voor uitstapjes in de stad of in de natuur en kleding die u niet alleen goed doen lijken, maar u ook voorbereiden op alle eventualiteiten in het achterland. Inclusief functionele jassen, hoodies, overhemden, pullovers en broeken. Altijd hoogwaardige verwerking met robuuste en duurzame materialen.

KLAAR VOOR HET AVONTUUR MET FJÄLLRÄVEN

De belangrijkste zorg van Fjällräven is volgens het bedrijf het stimuleren van mensen om de natuur in te gaan. Wandelen door de kale bergen of kamperen in het dichte bos - Fjällräven begeleidt u op al deze avonturen. Jij in harmonie met de natuur. Fjällräven's motivatie: "We willen de natuur niet veroveren of uitdagen. We doen het rustig aan. We zullen voorzichtig zijn. We genieten van elk moment buiten en kijken uit naar het volgende avontuur terwijl we nog onderweg zijn.".

HET INITIATIEF VOOR DE POOLVOS

Het Arctic Fox Initiative is een soort samenwerking tussen Fjällräven en jou. Samen met Fjällräven draagt u bij aan de bescherming van het milieu, steunt u duurzame projecten en inspireert u misschien zelfs anderen om hetzelfde te doen. Als u bijvoorbeeld een stijlvolle rugzak uit de Kånken Art-serie koopt, gaat een deel van het geld naar het initiatief. Projecten wereldwijd kunnen zich aanmelden voor het initiatief en een jury en een openbare online stemming aanwijzen om financiële steun van Fjällräven te ontvangen.

MIS HET NIET!

Schrijf u nu in voor de nieuwsbrief en ontvang een kortingsbon van €10*, en ontvang regelmatig e-mails van ons met exclusieve aanbiedingen en pre-sales.

Voornaam (optioneel)
Achternaam (optioneel)

Dank u!

Activeer je abonnement door op de link in de e-mail die we je zojuist hebben toegestuurd te klikken.