Word nu een premium-lid en bespaar 10% op elke aankoop* Meer informatie

  • 10% op alle artikelen in de winkel*
  • Premium-aanbiedingen en reguliere voorverkoop
  • Members Only: Toegang tot exclusieve producten
  • 12 maanden voor 9,99 €*
2267

VAN DE ITALIAANSE ALPEN IN DE WERELD VAN TENNIS EN MODE...

Zelfs de Italiaanse winters hebben - althans in het noorden - een neiging tot strenge, koude en besneeuwde berglandschappen. Het Alpengebied blijft het Alpengebied. De inwoners van Biella moeten dan ook blij zijn geweest toen in 1911 vier broers in 1911 besloten om geschikte kleding aan te trekken om de kou die uit de Alpen neerdaalde te weerstaan. Het moet warm zijn, gemaakt van hoogwaardige materialen en er goed uitzien. Het plan van de Fila-familie was duidelijk en produceerde een fabriek die vanaf 1923 warm ondergoed produceerde. De voet in de deur. FILA had de poort geopend naar de wereld van sport en mode. De familie breidde het in de decennia daarna verder uit, tot het uiteindelijk in 1974 werd doorbroken.

Pier Luigi Rolande ontving het potlood van het merk en de ontwerper ontwierp de White Line Collection. Een kleine revolutie in het tennis, dat voorheen het enige witte tennis was. Maar een die de wortels er niet heeft uitgescheurd. Kleur heeft de eentonigheid doorbroken, de individualiteit sterker benadrukt en een nieuwe, tijdloze stijl gevormd. Een cruciaal punt. FILA maakt gebruik van Italiaans modevakmanschap om discrete stijlen te creëren die te allen tijde herkenbaar zijn - en dat is al lang het geval in alle sporten. Golf kwam naar tennis, basketbal, voetbal, honkbal en motorsport. Tegelijkertijd voegen FILA producten op speelse wijze sport en mode samen en hebben daarom al lang hun plaats gevonden in streetwear.

FILA-ARTIKELEN: PASSIE EN BETROUWBAARHEID GEMAAKT IN ITALIË

Stijl sluit functie niet uit; mag functie niet uitsluiten. Naast het ontwerp concentreert FILA zich daarom intensief op de materialen en de snedes van zijn stijlen. Zij moeten atleten ondersteunen in hun bewegingen en precies reageren op de respectievelijke eisen. In de loop der jaren heeft het merk tennisgrootheden als Björn Borg, maar ook de extreme bergbeklimmer Reinhold Messer en de NBA-legende Grant Hill gewonnen.

Allemaal droegen of droegen ze de schoenen, shirts, hoodies met de grote "F?". Het iconische logo van FILA mag nooit over het hoofd worden gezien. Het dient als kwaliteitszegel met een duidelijke stijlboodschap, verleent de kleuren van het merk, het sterke rood en blauw, en biedt tevens een platform. Hier joie de vivre en passie (rood), er ernst en betrouwbaarheid (blauw). U krijgt dit alles zodra u op de FILA Sale komt en u zich vervolgens verpakt in de stijlvolle kleding van het Italiaanse merk.

BIJ EEN GLANCE

  • Oprichtingsjaar: 1911
  • Grondleggers: broers Fila
  • Vennootschappelijk Zeeat: Seoul, Zuid-Korea
  • Aantal Medewerkers: Ongeveer 500
  • Jaaromzet: ongeveer 535 miljoen euro
  • Website: fila.de/
  • Sporten: Tennis

3 GOEDE REDENEN VOOR FILA

  • Multifunctionaliteit: Straat ontmoet sportkleding. FILA combineert mode en functie op een heel eigen, ontspannen manier.
  • Eigen Productie: Blauw. Wit. Rood. Plus de grote "F". FILA's stijlen zijn onmiskenbaar altijd en overal herkenbaar.
  • Voor Hobby & Professionele Sporten: FILA rust enkele van de beste tennissers ter wereld uit, evenals recreatieve sporters.

TENNISKLEDING IN DE FILAWINKEL VAN KELLER SPORTEN

FILA's comeback kwam bijna als een inval. Niet dat het vuur weg was. Integendeel. Toch heeft het zich in de afgelopen jaren opnieuw met een zelden geziene nadruk in de bewustwording van streetwear geduwd. De grote logo shirts horen nu thuis in de straten van Londen, New York en Parijs, net als de Chunky sneakers van het merk. Maar ook ver weg van Disruptor en Mindblower, buiten de stedelijke asfaltpaden, bieden FILA producten pure stijl en comfort.

De tennisbaan staat altijd in het middelpunt van de belangstelling. FILA artikelen zijn daar geworteld, waar het merk zijn erfgoed cultiveert; en voorziet u van de juiste uitrusting voor het spel tussen een beuglijn, een backhand cross en een ontspannen volley vanaf de voorarm. Nog beter. U kunt FILA krijgen bij Keller Sports. In de FILA winkel kunt u zowel tennisshirts als ook dames-tennistops, korte broeken en rokken, trainingsjacks, petjes, hoodies en zweetbanden kopen. Dus je bent perfect gekleed bij de basislijn en wacht tot je eindelijk de terugkeer kunt bereiken.

TENNIS- EN SPORTKLEDING, GEZEGEND DOOR DE BESTEN.

Björn Borg won al zijn elf Grand Slam-titels met vriendelijke Italiaanse steun. FILA zorgde voor optiek en functie, Borg talent en uithoudingsvermogen. FILA zonder tennis? Even onvoorstelbaar als tennis zonder FILA producten. Ook na Borg werden de groten van de sport, Monica Seles, Jennifer Capriati en niet in de laatste plaats Boris Becker, door het vuur uitgerust. Vandaag speelt de voormalige nummer één van de vrouwentennis Karolina Pliskova en John Isner in FILA-Wear. De stijlen van het merk zijn ideaal voor een excursie naar straatkleding, en sportlegendes zoals Alberto Tomba of Grant Hill hebben ze ook versierd. Wat u zich ook sportief en modieus kunt voorstellen, in de FILA Sale vindt u de juiste stijl. En natuurlijk de juiste uitrusting voor intensieve duels op de tennisbaan.

FILA - HIGH FASHION ONTMOET SPORTKLEDING

FILA staat al lang niet meer uitsluitend voor sportkleding. Het merk is al lang geleden in de modewereld geïntroduceerd. Het proces werd versneld door de dikke sneakers van het merk, maar ook de andere creaties van FILA roepen blijvende waarderende blikken op. In de zomer van 2017 ging het merk samen met Fendi aan de slag en presenteerde het resultaat op de catwalks van de planeet. Het begin. FILA was met haar nieuwe collecties al vertegenwoordigd op de Milan Fashion Week in 2018. Sportkleding en high fashion. Athleisure gemaakt door FILA.

MIS HET NIET!

Schrijf u nu in voor de nieuwsbrief en ontvang een kortingsbon van €10*, en ontvang regelmatig e-mails van ons met exclusieve aanbiedingen en pre-sales.

Voornaam (optioneel)
Achternaam (optioneel)

Dank u!

Activeer je abonnement door op de link in de e-mail die we je zojuist hebben toegestuurd te klikken.