Word nu een premium-lid en bespaar 10% op elke aankoop* Meer informatie

  • 10% op alle artikelen in de winkel*
  • Premium-aanbiedingen en reguliere voorverkoop
  • Members Only: Toegang tot exclusieve producten
  • 12 maanden voor 9,99 €*

Only available to you as a Premium member:

2117

DIADORA: ITALIAANS PIONIER OP HET GEBIED VAN SPORTMARKETING

De schoenmaker Marcello Danieli had een visie toen hij in 1948 Diadora oprichtte: om berg- en werkschoenen van de hoogst mogelijke kwaliteit te maken. De Italiaan specialiseerde zich in eerste instantie dan ook in het binnendringen in deze niche. Met succes: In de jaren '50 werd Diadora een absolute pionier op dit gebied, door bergbeklimmers en fabrieksarbeiders uit te rusten met bijzonder hoogwaardige en vooral veilige schoenen. Een decennium later wijdde het bedrijf zich aan een steeds populairdere sport: het skiën. Diadora produceerde skischoenen en après-skischoenen op industriële schaal. De schoenenspecialisten hebben altijd al het talent gehad om de tijdgeest in hun voordeel te gebruiken. In de jaren zeventig sprong Diadora al in een vroeg stadium op de kar van de gestaag groeiende professionele sportboom en won hij bekende sterren als getuigenissen. Tennisicoon Björn Borg, bijvoorbeeld, haastte zich in Diadora-producten van overwinning naar overwinning. De Italiaanse voetballer Roberto Bettega, die destijds als een van de beste van zijn vak werd beschouwd, scoorde ook zijn talrijke doelpunten in Diadora schoenen. Bijna geen enkele fabrikant van sportartikelen kon in die tijd zulke legendarische atleten onder zijn vlag laten verschijnen. Vanuit marketingoogpunt is Diadora er ook in geslaagd om een veelbelovende staatsgreep te plegen.

DIADORA: GEVEN EN DELEN VAN PLICHTEN

De merknaam Diadora komt uit het Grieks en betekent "om geschenken en plichten te delen". Deze mantra is altijd verankerd geweest in het zelfbeeld van het bedrijf. Succes delen, teamgeest in de professionele sport en een wedstrijd waarin concurrenten en tegenstanders eerlijk worden behandeld, zijn dan ook slechts enkele van de beginselen die het merk vormen. Met succes: Voor Diadora was er in de jaren tachtig maar één richting: naar boven. Ondertussen hadden de Italianen zich ontwikkeld tot een wereldspeler, niet alleen op het gebied van skiën, tennis en voetbal. Ze hadden ook de atletiek ontdekt en waren nu ook betrokken bij de Olympische Spelen. Geen reden voor de Italianen om uit te rusten: Diadora heeft met de "CRD" een eigen onderzoekscentrum opgericht, waar schoenmakers, bio-ingenieurs en medische specialisten onder één dak voor nog meer innovaties samenkomen.

BIJ EEN GLANCE

  • Oprichtingsjaar: 1948
  • Grondleggers: Marcello Danieli
  • Vennootschappelijk Zeeat: Caerano di San Marco (Italië)
  • Aantal Medewerkers: > 200
  • Jaaromzet: EUR> 300 miljoen
  • Website: diadora.com
  • Sporten: Tennis, Running

3 GOEDE REDENEN VOOR DIADORA

  • Eigen Productie: Voor Diadora staat "Made in Italy" op de voorgrond, het bedrijf produceert in Italië.
  • Voor Hobby & Professionele Sporten: Diadora kijkt terug op een lange traditie in de professionele sport en gebruikt deze expertise voor de hobbysport.
  • Techniek: Diadora producten zijn technologisch geavanceerd en een echte blikvanger dankzij hun Italiaanse design.

DIADORA-SHOP BIJ KELLER SPORTEN

In de Diadora brand shop van Keller Sports vind je hardloopschoenen voor dames en heren en alle kleding voor tennis. Dus bent u op zoek naar de juiste metgezel voor uw volgende run? Dan vindt u in onze Diadora brand shop een enorme selectie van schoenen voor elk oppervlak en elke loopstijl. U heeft de perfecte uitrusting nodig voor uw volgende tenniswedstrijd? Bij Keller Sports vindt u ook hiervoor de juiste schoenen tussen de vele Diadora-aanbiedingen. Maar niet alleen dat, we hebben ook mooie tennisshirts, korte broeken, jassen en rokken in de Diadora Sale. Zo bent u rondom uitgerust en trendy voor uw volgende avontuur op straat of op de baan.

BJÖRN BORG EN BORIS BECKER - TWEE DIADORA-ICONEN

Tot op de dag van vandaag hangt er in het Italiaanse hoofdkwartier van Diadora een te grote poster van Boris Becker. Een beeld dat doet denken aan de glorieuze jaren van het Duitse mannentennis. Becker begon in Diadora schoenen aan zijn beroemde snoek in Wimbledon, die hij net als Björn Borg voor verschillende prestigieuze titels over de hele wereld pakte. Diadora weet dus wat er nodig is om succesvol te zijn na de geelvilten bal. Speciale zolen en slijtvast rubber voor harde vloeren en zandvloeren en ademende shirts zorgen ervoor dat u kunt opblazen zoals de groten van de witte sporten ooit deden.

DIADORA-PRODUCTEN: TERUG NAAR DE WORTELS, TERUG NAAR SUCCES

Het is niet gebruikelijk voor een bedrijf om terug te keren naar huis met de productie uitbesteed aan Azië. Diadora deed dit in 2016 en realiseerde zich dat "Made in Italy" nog steeds staat voor uitstekende kwaliteit in sportschoenen en -kleding. Dat loont. Dankzij het opvallende ontwerp is Diadora al lang uitgegroeid tot een merk in de atleisure sector en overtuigt het ook technologisch gezien. Of het nu gaat om de innovatieve Blushield technologie die gebruikt wordt in loop- en tennisschoenen, speciale actieve hielwiggen of de ergonomische Morpho basis in de schoenen. Diadora schijnt op alle mogelijke niveaus en maakt indruk op hobby- en topsporters met haar producten. "Onze droom is om verder te groeien dan onze successen", citeert Enrico Moretti Polegato op de website van Diadora. De CEO is het gezicht van de opleving die de Italiaanse producent van sportartikelen de afgelopen jaren heeft doorgemaakt. Dit is ook te wijten aan het feit dat het bedrijf uit de buurt van Venetië altijd vasthoudt aan zijn succesformule: Om de perfecte link te creëren tussen technologie, stijl en functionaliteit.

MIS HET NIET!

Schrijf u nu in voor de nieuwsbrief en ontvang een kortingsbon van €10*, en ontvang regelmatig e-mails van ons met exclusieve aanbiedingen en pre-sales.

Voornaam (optioneel)
Achternaam (optioneel)

Dank u!

Activeer je abonnement door op de link in de e-mail die we je zojuist hebben toegestuurd te klikken.