Word nu een premium-lid en bespaar 10% op elke aankoop* Meer informatie
De kortingscode is naar het klembord gekopieerd.
296
ASICS

SPORTSCHOENREVOLUTIE UIT HET VERRE OOSTEN

Het was het jaar 1949, toen Kihachiro Onitsuka op 31-jarige leeftijd met zijn bedrijf "Onitsuka Tiger" uit Japan een revolutie op de sportschoenenmarkt begon te ontketenen. Het in Kobe gevestigde bedrijf moest aanvankelijk naam maken met basketbalschoenen, maar heeft zich sindsdien ontwikkeld tot een van de toonaangevende fabrikanten van hardloopschoenen met wetenschappelijke expertise op dit gebied: ASICS is geboren.

ASICS INSTITUUT VOOR SPORTWETENSCHAPPEN - DIALOOG

De filosofie van het bedrijf dat goede sportschoenen alleen in nauw overleg met de sporter tot stand komen, leidde al snel tot de eerste successen in het hardlopen. De eerste steen voor de plotselinge populariteit in de VS was de overwinning van een atleet in "Tijgerschoenen" op de beroemde Boston Marathon in 1951, een fantastisch wereldrecord in de marathon in 1967 en Olympische overwinningen in binnensporten zoals volleybal door tijgeratleten.

Voortbouwend op deze successen ontwikkelde ASICS in 1985 het Instituut voor Sportwetenschappen - vandaag omgedoopt tot ASICS Research.

POPULAIRE ASICS SCHOENMODELLEN

  • ASICS GEL KAYANO: Comfortabele en uiterst stabiele loopschoen met goede terugvering, meerdere malen verbeterd en aangepast, nu in de 26ste generatie.
  • ASICS GEL NIMBUS: Klassieker onder de neutrale loopschoenen: zachtjes gedempt met GEL en FlyteFoam - het nieuwste model is de GEL Nimbus 21.
  • ASICS GEL CUMULUS: Het "broertje" van de Nimbus-serie, met uitstekende dempingseigenschappen - een optimale trainingsschoen.
  • ASICS GEL GT 2000: Als "broertje" van de Kayano staat de GT2000 voor een optimale demping op asfalt- of zandwegen - in combinatie met uitstekende ondersteunende eigenschappen en stabiliteit.
  • ASICS NOOSA: Licht, ademend en vrij hard gedempt loopschoenmodel - een snelle, lichte wedstrijdschoen.

BIJ EEN GLANCE

  • Oprichtingsjaar: 1949
  • Grondleggers: Kihachiro Onitsuka
  • Vennootschappelijk Zeeat: Kobe (Hyogo Prefecture), Japan
  • Aantal Medewerkers: Meer Dan 7.200
  • Jaaromzet: EUR 3560000000
  • Website: asics.com
  • Sporten: Running, Tennis, Training

3 GOEDE REDENEN VOOR ASICS

  • Techniek: ASICS heeft toegang tot een van de modernste onderzoeks- en ontwikkelingscentra ("Research Institute of Sports Science") in de sportwereld.
  • Onderscheidingen: ASICS loopschoenen behoren regelmatig tot de beste van het jaar in tests.
  • Professionele Input: Met het Frontrunner-programma biedt ASICS een gemeenschap van meer dan 700 professionele atleten wereldwijd die hun kennis met anderen delen.

ASICS VOOR HARDLOPEN, TRAINING EN TRAINING

De fusie met GTO Sports Nets & Sportswear in 1977 resulteerde in de oprichting van ASICS Corporation, die vervolgens verdere mijlpalen in de productontwikkeling zette. In tegenstelling tot andere wereldspelers op de sportschoenenmarkt heeft ASICS zich daarom vooral als hardloopsportmerk gevestigd. ASICS heeft de pasnauwkeurigheid van zijn hardloopschoenen geperfectioneerd door 20.000 atletenvoeten te meten. ASICS ontwikkelde al in de jaren zeventig loopschoenen speciaal voor vrouwen. Met de uitvinding van het GEL-dempingssysteem in 1985, dat vandaag de dag nog steeds de basis vormt voor alle moderne loopschoenen met zijn verschuiving van verticale slagkracht naar het horizontale vlak, bewees ASICS opnieuw zijn pioniersstatus in onderzoek en ontwikkeling.

Met de GEL Kayano (1994) en de GEL Cumulus en de GEL Nimbus is het bedrijf er de afgelopen decennia in geslaagd om de waarschijnlijk meest gewaardeerde en verkochte hardloopschoenenerie aller tijden te ontwikkelen. Parallel aan deze specialisatie in functionele sportschoenen heeft het bedrijf ook zijn volledige productassortiment uitgebreid, zodat u vandaag de dag ook goed geadviseerd wordt met de functionele premium sportkleding van ASICS op het gebied van hardlopen, tennis en training.

ASICS AANBIEDINGEN VOOR AMBITIEUZE ATLETEN

Naast ambitieuze hobbysporters vertrouwen ook topsporters van wereldklasse het merk met de "tijgerstrepen" op hun schoenen tot op de dag van vandaag. Vooral Ironman en triathlon Olympisch Kampioen Jan Frodeno, die in zijn sport niet alleen zijn eigen grenzen moet verleggen, maar ook zijn materiaal aan enorme stresstests onderwerpt, is enthousiast over de vruchtbare samenwerking met ASICS. De 16 keer Grand Slam-winnaar Novak Djokovic vertrouwt naast zijn wendbare voetenwerk ook op ASICS-tennisschoenen. Samen met het bedrijf heeft hij zijn huidige schoen volledig afgestemd op de behoeften van een tennisser. In eenvoudige taal werden maximale stabiliteit, lichtheid en flexibiliteit gecombineerd om zijn wendbare speelstijl optimaal te ondersteunen.

In de loop der jaren nam het bedrijf afscheid van een ander motto van de oprichter van het bedrijf, Onitsukas, "feel beats appearance", zonder de optimale functie van de artikelen uit het oog te verliezen. Tegenwoordig vertrouwt ASICS daarom steeds meer op een moderner ontwerp voor zijn sportkleding om rekening te houden met de huidige atletische trend. Tegenwoordig vindt u tal van ASICS-producten in de categorie streetwear, anderen profiteren van de algemene retro golf in de modewereld. Eerst en vooral de cult sneaker Onitsuka Tiger Mexico 66, die momenteel vaker op straat te vinden is dan in de sporthal. Mexico 66 is zelfs de best verkochte schoen van het merk, ondanks het succes van ASICS Nimbus of ASICS Cumulus. Het is dus geen wonder dat ASICS onlangs een goed getraind stijlicoon won voor zijn actievolle campagnes met acteur Elyas M'Barek.

ASICS is altijd een pionier geweest in de ontwikkeling van schoenen. Het is gemakkelijk te zien dat de schoenen in nauwe samenwerking met professionele sporters zijn ontwikkeld. Deze filosofie overtuigt mij en mijn collega's in de sport.

MIS HET NIET!

Schrijf u nu in voor de nieuwsbrief en ontvang een kortingsbon van €10*, en ontvang regelmatig e-mails van ons met exclusieve aanbiedingen en pre-sales.

Voornaam (optioneel)
Achternaam (optioneel)

Dank u!

Activeer je abonnement door op de link in de e-mail die we je zojuist hebben toegestuurd te klikken.