Word nu een premium-lid en bespaar 10% op elke aankoop* Meer informatie

  • 10% op alle artikelen in de winkel*
  • Premium-aanbiedingen en reguliere voorverkoop
  • Members Only: Toegang tot exclusieve producten
  • 12 maanden voor 9,99 €*
1891

2XU PRODUCTEN - DE GEVONDEN NICHE

Het verhaal van 2XU, kort voor "Two Times You", begon zoals vele verhalen van succesvolle fabrikanten van sportartikelen: de Nieuw-Zeelandse professionele triatleet Jamie Hunt was moe van de eerder beschikbare producten die hij droeg in zijn zweterige baan. Uitgerust met een jarenlange sportieve expertise besloot hij zonder meer zijn eigen label te lanceren. Een merk dat een nieuwe standaard zou zetten, innovatieve producten zou creëren die in deze vorm nog niet bestonden. Samen met zijn goede vriend Aidan Clarke maakte hij een optreden met ondergoedgoeroe Clyde Davenport. Het onconventionele concept van de twee overtuigde de Australiër onmiddellijk.

"Om succesvol te zijn op de wereldwijde markt, moet je een niche vinden en uiteindelijk die niche bezitten," zei Hunt in een interview met de Sydney Morning Herald, verwijzend naar zijn idee. Maar wat was die niche waarin Hunt en zijn twee partners zich bevonden? Het antwoord is even eenvoudig als geniaal: compressiekleding voor sporten die maximale prestaties bevorderen en de daaropvolgende hersteltijd tot een minimum beperken. In 2005 verhuisden Hunt en Clarke met hun gezinnen van Nieuw-Zeeland naar het naburige Australië om hun droom te verwezenlijken. De officiële geboorte van 2XU.

2XU - GEEN GEWONE FABRIKANT VAN SPORTARTIKELEN

Als je aan sportkleding denkt, verschijnen merken als adidas, Puma of Nike automatisch in je geestesoog. Twee traditionele Duitse bedrijven met een lange geschiedenis en een Amerikaans label, die binnen bijna 50 jaar uitgroeiden tot de absolute marktleider. In de wetenschap dat deze wereldwijde merken niet konden worden bereikt, is 2 XU een andere weg ingeslagen. "We wilden niet nog een ander bedrijf voor sportartikelen opzetten, dat was ons vanaf het begin duidelijk," zei oprichter Hunt van 9Finance en voegde eraan toe: "We wisten dat we niet konden concurreren met de grote jongens zoals Nike of adidas, hun marketingbudget was daar gewoon te groot voor.

Daarom hebben we gekozen voor high-end producten en hebben we ons geconcentreerd op pure high-performance kleding. Daarbij profiteerde 2XU van de tijdgeest. In 2005 was Australië een van de eerste landen ter wereld waar de vraag naar compressiekleding voor sportactiviteiten snel groeide, onthulde Hunt. "In ons tweede jaar waren we al het grootste triatlonmerk ter wereld, daarna was het alleen nog maar steiler." Hunt en Co. waren op de goede weg, en vandaag de dag genereert hun bedrijf een jaaromzet van ongeveer 100 miljoen euro. En opstaan.

BIJ EEN GLANCE

  • Oprichtingsjaar: 2005
  • Grondleggers: Jamie Hunt
  • Vennootschappelijk Zeeat: Melbourne, Australië
  • Aantal Medewerkers: 200
  • Jaaromzet: ongeveer 100 miljoen euro
  • Website: 2xu.com
  • Sporten: Running

3 GOEDE REDENEN VOOR 2XU

  • Voor Hobby & Professionele Sporten: Zowel professionele als amateursporters zweren bij de producten van 2XU.
  • Ontwerp: 2XU is niet alleen functioneel, maar heeft ook troeven met modieuze snitten en een slim ontwerp.
  • Techniek: Dankzij de innovatieve technologieën is 2XU de absolute marktleider in sportcompressiekleding.

DE 2XU SHOP BIJ KELLER SPORTS

Wilt u de vele voordelen van compressiekleding met eigen ogen zien? Geen probleem, de 2XU Shop van Keller Sports heeft veel eersteklas producten voor u. De Bonded Mid-Rise Compression loopbroek voor mannen is bijvoorbeeld verkrijgbaar in het typische 2XU-design: eenvoudig, zwart en met het opvallende X-bedrijfslogo. De loopbroek is speciaal geproduceerd voor wendbare activiteiten, de pasvorm ervan vermijdt beperkingen in de bewegingsvrijheid. De door 2XU gebruikte materialen zorgen voor een gelijkwaardige vermindering van de spiervermoeidheid en -pijn.

Ook het risico op overbelastingsletsel wordt tot een minimum beperkt. Natuurlijk heeft de stof een antibacteriële en ademende werking. Keller Sports heeft ook de juiste broek voor vrouwen in de 2XU winkel: De Print Mid-Rise schittert met zijn chique design naast zijn compressiesteun voor een betere bescherming van de beenspieren. In de brede tailleband vindt u ook voldoende opbergruimte. Beide loopbroeken zijn vaak verkrijgbaar bij 2XU dealer Keller Sports tegen aantrekkelijke prijzen in 2XU Sale.

LEBRON JAMES EN KANYE WEST: DE GROOTSTE STERREN HOUDEN VAN 2XU ARTIKELEN.

Wat is er beter voor een label dan voortdurend te verschijnen in verband met de grootste sterren? Nauwelijks iets. 2XU is er in zijn slechts 14 jaar geschiedenis in geslaagd dat enkele van de beroemdste atleten ter wereld zweren bij de producten van de Australiërs. Basketbal icoon LeBron James zal worden uitgerust met 2XU items, evenals zijn collega Stephen Curry. Verschillende andere basketbal- en voetbalprofessionals dragen ook 2XU-producten. Maar het zijn niet alleen de atleten die in 2XU compressiekleding verschijnen, hiphoplegende Kanye West werkt ook nauw samen met het opkomende label. Zelfs acteur Hugh Jackman of de Australische politicus Julie Bishop zijn gezien en gefotografeerd met 2XU producten.

2XU: EEN BESCHERMEND SCHILD VOOR UW SPIEREN

Bij 2XU staat de functionaliteit natuurlijk centraal. Dit betekent: De doelgerichte compressie van geselecteerde spierdelen ondersteunt uw bloedsomloop optimaal. De loopkleding voor vrouwen en mannen ondersteunt de voorste en achterste dijbeenspieren, bilspieren en adductoren. Het voordeel hiervan is dat de spieren sneller opwarmen voordat je gaat rennen. Tijdens de training fungeert de innovatieve stof, waaronder GWX Flex garens, als een beschermend schild voor uw spieren en pezen. Een antibacteriële behandeling van de vezels voorkomt ook onaangename geuren en dankzij de reflecterende logo-inzetten bent u met 2XU ook 's nachts klaar voor uw run.

MIS HET NIET!

Schrijf u nu in voor de nieuwsbrief en ontvang een kortingsbon van €10*, en ontvang regelmatig e-mails van ons met exclusieve aanbiedingen en pre-sales.

Voornaam (optioneel)
Achternaam (optioneel)

Dank u!

Activeer je abonnement door op de link in de e-mail die we je zojuist hebben toegestuurd te klikken.